Domedagen.

Heja Timrå IK!

Nu är det äntligen dags. Det är idag det ska avgöras. Himmel eller helvete. Oavsett resultat kommer ett lag spela i SHL. Idag är ingen rolig dag, inte än, men den kan bli! Det kan bli den bästa dagen på året till och med! Klockan kan inte gå långsammare.

Jag har fått en biljett på västra stå (tack Martin!). Jag brukar alltid sitta på sittplats men idag känns det viktigt att stå och sjunga fram laget. Gudarna ska veta att jag aldrig sjunger i vanliga fall men idag kommer jag att göra det, jag hoppas någon högre makt hör mig och känner mina känslor och hjälper laget att vinna.

Mina tankar idag går ungefär som inför förra matchen, fast något mer negativt. Oron är total, som lillasyster sjunger, det finns inget starkare än total panik. Jag kan inte ens föreställa mig att Timrå skulle spela i allsvenskan nästa säsong. Ännu mindre nu då leksand inte spelar där längre. Åker vi ut försvinner oskarshamn också och sen är det bara AIK kvar som topplag. Västerås och Karlskrona kanske kan vara med att utmana men hur intressanta lag är det för en timråit? Modo spelar tack och lov i den serien så vi får väl glädja oss åt roliga derbyn,hade dock föredragit att spela derbyn mot modo i shl om 2 år.

Vidskepligheten inför den sista avgörande matchen är all over the place, inget SHL lag har vunnit match 7 efter att ha förlorat match 6. Men samtidigt har aldrig 2 lag gått upp till SHL samma år. Undrar vilken trend som väger tyngst, jag vet vilken jag hoppas på iallafall.

För att skriva något positivt ikväll får jag verkligen anstränga mig. Men en positiv grej är att det verkar bli lapp på luckan ikväll! Ett fullsatt NHK och en sjukt viktig match, det blir inte mycket bättre än så.

En annan sak som har irriterat mig är att personer skriver saker i stil med ”om det finns rättvisa så vinner IKO”. Vadå för rättvisa? Rättvist hade varit om Timrå haft lika lång tid som övriga lag att värva och sluppit betala fallskärm(varför kan inte lagen dela på den?). Timrå har varit med och tävla med ett enormt handikapp och pytteliten spelarbudgeten och ändå gjort det helt okej (hamnade på samma poäng nykomlingar brukar hamna på). Rättvist, från mitt förvisso partiska perspektiv, hade varit om Timrå fått ett extra år att bevisa sig. Då slipper IKO få samma grymma uppvaknande som vi fått i år och vi kan på sikt hota storlagen, vilket iofs är tvärtemot det hockeypamparna vill se hända.

Med det avslutar jag det här blogginlägget som kan beskrivas som minst sagt kladdigt. Men till mitt försvar skyller jag på att tankarna är på ett annat håll.

Ikväll måste vi vinna, vad som än krävs!

Lämna en kommentar